söndag 13 oktober 2013

Jobbfri helg, eller ..

Så tänkte jag. Jag och dottern med kompis skulle till mannen/pappa i Stockholm. Vi skulle gå på stan och shoppa på lördagen, hitta present till sonen, träffa svärfar som var i huvudstaden på konferens och fika och avsluta kvällen med Peter Jöback på Globen. Söndagen skulle vi ta lite som den kom. Och allt detta gjorde vi. Jobbdatorn var inte med.

Söndagen fick tjejerna för sig själv till att springa runt i olika affärer. Jag och mannen åkte till Bergrummet och tittade på utställningen om Afrikas mästerverk. Sen blev det en tur runt Skeppsholmen i det underbara vädret. Fantastikst. En helg full av kultur och inget arbete alls. Förrän jag tänkte efter ...

Denna helg har jag ju lärt mig att Twittra. Har haft ett konto sedan tidigare men inte riktigt kommit igång. Nu har jag skrivit tweets hela helgen. Jag har skaffat Instagram och min dotter har fått lära mig hur det fungerar. Jag har läst flera bloggar - fått inspiration men framförallt läst mycket intressant. Dessutom har jag kommit på att jag har två tjejer i en klass som jag vet bloggar - de kanske kan tipsa mig lite? Sen har jag en elev i trean som använder Google docs - han kan nog lära mig hur det fungerar ... För säkerhets skull gjorde jag en lista på telefonen om saker jag vill ta upp på min blogg, så att jag inte glömmer tänker jag. Vet precis hur eleverna känner sig när de har ett vitt papper framför sig på datorn.

Så egentligen har jag haft kompetensutveckling på hög nivå hela helgen och då har jag ändå inte räknat in en underbar konsert: I love musicals och en lärorik utställning.

Undrar om man kan kvitta ut det här på stjärnmärkta dagar ...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar